Camilla Halleraker er ansatt som ny Managing Director i Zenith. Halleraker har tidligere jobbet i Starcom, og vender dermed tilbake til Publicis-familien i ny lederjobb.

Halleraker kommer sist fra stillingen som leder for programmatisk annonsesalg i Aller Media, der hun har vært de siste tre årene. Tidligere har hun jobbet seks år i Starcom, blant annet som Digital Manager.
Tim Nilo, som har ledet Zenith siden 2017 slutter etter eget ønske, for å jobbe med oppstartselskaper og egne prosjekter. Nilo vil fortsatt være tilknyttet Publicis som rådgiver i gruppens strategisatsing Strategic Studio.

Halleraker overtar et byrå med omlag 20 medarbeidere, som blant annet rådgir Canal Digital, Clas Ohlson, Bilia, Brynild Gruppen, Findus og Essity. Med seg i ledelsen av Zenith har hun Martin Grøndahl som har vært i byrået i seks år og som fortsetter i rollen som Deputy Managing Director.

Med Camilla får Zenith en offensiv og erfaren leder, som skal bygge videre på det momentet vi har skapt med Zenith de siste par årene. Her har teamet gjort en enestående jobb. Zenith vinner nye kunder, markerer seg i konkurranser og plasserte seg på forrige RECMA-ranking foran mange av de mer etablerte byråene i byen.
– Peder Mittet, leder for Publicis-byråene i Norge.

Peder kan videre fortelle at kultur er veldig viktig i miljøet i Tollbugata, og at Camilla er en kultur-bygger i tillegg til en dyktig fagperson, som de ser frem til å få tilbake.  

 

Et byrå som har markert seg

Halleraker starter i jobben første desember, og ser frem til oppgaven:

Dette var en mulighet jeg bare måtte takke ja til. Det har blitt gjort en fantastisk jobb med å løfte i Zenith de siste årene, og den store satsingen på samarbeid på tvers av Publicis åpner helt nye muligheter. Dette gleder jeg meg til å videreutvikle sammen med våre kunder. I et stadig mer fragmentert mediemarked står annonsørene ovenfor andre valg enn de gjorde tidligere, men målet til kundene våre er det samme; å drive lønnsom butikk. Dette er kjernen i hva Zenith skal levere på og en utfordring som trigger meg.

Tim Nilo på sin side kan fortelle at det var en vanskelig beslutning å gå videre. Samtidig følte han at det var rett tidspunkt: Zenith har nådd flere milepæler og er i godt driv. Videre legger han ikke skjul på at det blir litt trist å forlate Zenith og teamet der, som han har fått stor respekt for.

 


Saken har også blitt omtalt på Kampanje.com: Finner ny sjef i Aller Media (bak betalingsmur)

Relaterte nyheter