Publicis Media har ansatt Joakim Bentsen som Senior Data Strategist. Joakim har en ni år lang karriere bak seg hos Telenor, sist som Digital Marketing Expert – og bl.a. ansvarlig for partnerskapet Telenor globalt har med Facebook marketing.  Han går inn i Drive-avdelingen i Publicis Groupe, og vil jobbe på tvers av mediebyråene Zenith og Starcom, samt reklamebyråene Kitchen og New Work.

 

En teknologisk brobygger

 «Når jeg ser det store potensialet i landskapet rundt teknologi, medier og kommunikasjon, blir jeg motivert til å finne løsninger», kan Joakim Bentsen fortelle. «Det å kunne bygge broer mellom ulike plattformer og fagdisipliner, er kjempespennende.»

Jan Johnsen, som leder Publicis Drive-avdelingen, er veldig fornøyd over at Joakim valgte Publicis når han gikk til byråsiden:

«Joakim sin lange erfaring fra krysningspunktet mellom teknologi og markedsføring er veldig aktuell når man ser bransjens utvikling. Hans kunnskap og evne til å se muligheter, samt til å få ting gjort, er en veldig god match med vårt miljø».

Joakim forteller at han ble veldig nysgjerrig da han hørte om Publicis sitt teknologi- og datamiljø Drive. At han i tillegg kjente flere av de ansatte, gjorde at han ikke trengte så lang tid på å bestemme seg.

«Vi gjorde mye spennende og innovativt i samarbeid med Starcom da jeg jobbet hos Telenor, så jeg visste jo hva denne gjengen er god for. Det å sitte på andre siden av ‘bordet’, og bidra til å skape forretningsverdi på tvers av mange ulike bransjer, var en unik mulighet etter å ha stort sett jobbet med mobiltelefoni i så mange år».

Joakim har allerede rukket å bli involvert i flere prosjekter. At veien fra idé til utvikling og ferdig løsning er relativt kort, er noe han trekker frem som veldig positivt i sin nye jobb:

«Utviklingen innen datadrevet markedsføring og teknologier som maskinlæring/AI går så raskt, at hvis du får en god idé og ikke setter den ut i live, vil noen andre rekke å gjøre det før deg. Samtidig må vi ikke ha det så travelt at ting ikke blir gjort skikkelig – det vi lager skal tilføre verdi for våre kunder og sluttbruker, og kunne videreutvikles, skaleres og skreddersys til våre kunders ulike behov.»

Velkommen til Publicis og Zenith: Joakim Bentsen (nyansatt) og Jan Johnsen (leder for Drive) avbildet på takterrassen

Joakim Bentsen (venstre) er ansatt som Senior datastrateg i Publicis. Her avbildet med Jan Johnsen, leder for avdelingen som server byråene i Publicis-gruppen, deriblant Zenith, på tvers.

Relaterte nyheter