Publicis Media (mediebyråene Starcom og Zenith) har ledig stilling som Junior Researchkonsulent (markedsanalytiker) i avdelingen for analyse og innsikt. 

Har du stor interesse for analyse og markedsundersøkelser, liker å utvikle deg selv faglig, og kan starte raskt i jobben? Da kanskje du er den rette for oss!? Les mer og se om vi kan være den rette for deg også.

 

Hvem vi ser for oss at du er:

Vi ser etter en person med utdannelse på mastergradsnivå og med sterke akademiske karakterer. Du er relativt nyutdannet (0–2 års arbeidserfaring), og du bør ha både interesse og forståelse for analyse. I tillegg til betydelige analytiske egenskaper må du være komfortabel med å styre dine egne prosjekter, uten at det hindrer deg fra relasjonsbygging med både kunder og kolleger.

Vi ser for oss at du er proaktiv og at du liker å samarbeide med andre. Det er en fordel om du trives best i et uformelt miljø, hvor det samtidig stilles tydelige krav og forventninger til deg.

 

Hva består arbeidsdagen til en Junior Researchkonsulent av:

Som ny junior researchkonsulent i Publicis Media vil du være en viktig bidragsyter i vår satsing innen data, innsikt og strategi.

Du vil bistå med researchprosjekter som hovedsakelig er kvantitative, og dine primære arbeidsoppgaver vil være å sørge for planlegging, gjennomføring, analyse og rapportering av disse prosjektene. I tillegg vil du bistå andre seniorressurser i kundearbeid. Som junior researchkonsulent vil du sammen med kolleger også presentere funn og innsikter for våre kunder.

Rollen er praktisk, og vil inkludere mye prosjektledelse, forslagsskriving, sampling, dataanalyse, rapportskriving og presentasjoner. Du bør altså være meget systematisk, god til å kommunisere muntlig og skriftlig på både norsk og engelsk, og det er selvfølgelig helt naturlig for deg å jobbe med tall. Grunnleggende erfaring med SPSS er en fordel. Du har forståelse for ulike forskningsmetoder og deres begrensninger.

Junior researchkonsulent vil ha ansvaret for en portefølje med definerte kunder og prosjekter innen innsikt og analyse, og inngår som del av gruppens Analytics & Insight-team. Sentralt i stillingen er gjennomføring av prosjekter rettidig, feilfritt, i henhold til prosjektbeskrivelse og innenfor de rammene som er avtalt med kunden og institutt.
Opplæring vil bli gitt.

Arbeidsoppgaver inkluderer, men er ikke begrenset til:

  • Utarbeidelse av prosjektbeskrivelser for innsikts-/analyseprosjekt
  • Utvikling av spørreskjema
  • Prosjektledelse mot feltleverandør / institutt
  • Dataanalyse
  • Rapportering
  • Presentasjon av funn og innsikter.

Hva kan vi tilby deg som ansatt?

I Publicis vil du få en spennende hverdag med høy puls, hyggelige kolleger og et godt arbeidsmiljø hvor talent og engasjement blir høyt verdsatt.

 

 

 

Søknadsfrist: Snarest

Oppstart allerede 1. september om mulig.

Slik søker du stillingen: 

Send CV, karakterer og søknad til Chief Talent Officer Beate Nybakken
beate.nybakken@publicisgroupe.com

Spørsmål? Kontakt Beate på telefon 905 36 001

 

Hvem er vi? Om Zenith og Publicis

Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 170 ansatte som jobber i byråene Zenith, StarcomKitchenNew WorkMSL og Sapient.

Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold.

Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

 

Relaterte nyheter