Tim Nilo (29 år) er ansatt som Managing Director i Zenith fra 1. november. Zenith er en del av Publicis Media som i Norge består av mediebyråene Starcom og Zenith, samt det nyopprettede reklamebyrået New Work. Nilo har bakgrunn fra Facebook, der han gjennom 6 år har hatt ulike roller i inn- og utland, senest som byrå- og kundeansvarlig.

 

”Vi trapper nå opp satsingen på Zenith i Norge flere hakk, og Tim er riktig person for å lede arbeidet videre. Han bringer med seg unik erfaring fra jobbing i grensesnittet mellom teknologi, data og markedsføring, og har dessuten evnen til å omsette denne kunnskapen i praktiske løsninger som skaper vekst for kundene”, sier Peder Mittet som er administrerende direktør i Publicis Media i Norge.

 

”Zenith har så langt levd litt i skyggen av storesøster Starcom. Den tiden er nå forbi, og de skal nå utfordre både storesøster og resten av bransjen”, fortsetter Mittet.

 

I storsatsingen får Tim Nilo med seg Hege Lysnes som nærmeste lederkollega, som tiltrer som Deputy Managing Director. Lysnes kommer sist fra Starcom der hun de siste to årene har ledet et av kundeteamene. Samtidig melder Thomas Magnusen, som har vært leder for Zenith siden 2010, overgang til Starcom der han blir Business Director.

 

”Både Hege og Thomas er solide ledere som jeg er takknemlig for å ha med videre i nye roller. Thomas har bygget Zenith fra én til dagens femten medarbeidere, og bringer med seg verdifull seniorkompetanse til Starcom. Stabilitet blant våre ledere og generelt blant våre 110 ansatte er et av Publicis Media Norges sterkeste konkurransefortrinn”, avslutter Mittet.

 

Tim Nilo gleder seg til å gå på nye utfordringer:

 

”Det er med stort engasjement og entusiasme jeg nå blir en del av Zenith og Publicis Media-familien, som jeg kjenner godt fra mitt arbeid som byråansvarlig i Facebook. Zenith står sterkt internasjonalt, og jeg mener det norske markedet trenger et slikt byrå, som med sitt fokus på vekst og mulighetene som ligger i data er et mediebyrå med presisjon og e-handel i blodet. Jeg gleder meg sinnsykt til å komme i gang”, sier Tim Nilo.

 

Nilo tar med seg bred erfaring fra digital markedsføring. I Facebook tilbrakte han to år i Berlin hvor han jobbet med noen av verdens største netthandelsaktører, og han har de siste årene også sittet i styret til netthandelskonsernet Brandsdal Group og i Venture Factory. Han startet sin karriere i mediebransjen som gründer av Studentkortet.no i 2008.

 

”Hovedoppgaven i de jobbene jeg har hatt frem til i dag har dreid seg om hvordan man kan benytte digitale kanaler for å øke effekt og verdi. Når annonsørene lykkes, så lykkes også vi. Dette tar jeg med meg videre til Zenith.Jeg mener at norske annonsører bør stille større krav til sine byråer, slik man får opp innovasjonstakten og raskere tar i bruk alle mulighetene som ligger i teknologi som allerede er her. Globalt er Zenith ledende når det gjelder bruk av maskinlæring og automasjon i markedsføring. Dette vil jeg ta med til Norge”, avslutter Nilo.

 

Du kan også lese om nyheten på Kampanje.com.

Relaterte nyheter