Publicis Groupe har rekruttert en merittert kreativ leder for å utvikle sine kreative tjenester og posisjon innenfor gruppens modell ”Power of One”. Jerker Fagerström har fått ansvaret for å utvikle området sammen med, og på tvers av, byråene i gruppen.

“Jeg gleder meg til å jobbe med spennende kunder og interessante utfordringer på tvers av Publicis Groupe i Norden. Jeg har allerede blitt kjent med masse smarte folk i de ulike byråene som kan masse om ting jeg ikke kan så mye om.”, sier Jerker. Han kommer sist fra rollen som ECD for McCann i Australia, og har tidligere vært partner i DDB, AKQA og som en av gründerne av Saatchi&Saatchi i Sverige.

”Jeg tror virkelig på Power of One modellen, og er helt ærlig litt overrumplet over alle mulighetene jeg allerede ser på tvers av kunder, prosjekter og talent”, avslutter Jerker.

Jerker kommer til å dele sin tid mellom Norge og Sverige, og vil jobbe med kreativitet på tvers av byråene Kitchen, New Work, MSL, Starcom og Zenith. Han er allerede i gang med konkrete prosjekter sammen med Kitchen og de andre Publicis-byråene.

«Først og fremst ønsker vi Jerker velkommen. Han representerer et syn på kreativitet som matcher veldig godt med hvordan vi selv tenker. Sverige er et land vi ofte ser til innenfor kreativitet, og Jerker har stått for mye av det vi liker å strekkes oss etter både da han jobbet i Sverige og nå i de senere årene i Australia.», sier Haakon Dahl som leder Kitchen og er Chief Comms for Publicis-byråene.

”Kreativitet er i hjertet av vår virksomhet, og våre norske byråer har alltid holdt den kreative fanen høyt. Vi i Norge har i en tid vært på en spennende reise med tanke på å utnytte de kreative resursene vi har på tvers av fagområdene, og sammen med Jerker vil vi få ytterligere kraft i dette arbeidet. I tillegg vil vi med Jerker som en tydelig nordisk kreativ leder få bedre tilgang og oversikt over ressursene i hele regionen. Det er vi sikre på at vil styrke vårt samlede kreative produkt,” avslutter Peder Mittet som er CEO for Publicis Groupe i Norge.


Jerker Fagerström, kreativ leder Norden, og Haakon Dahl, Chief Comms for Publicis

Jerker Fagerström (venstre) er ansatt som ny kreativ leder for Publicis Groupe i Norden. Her med Haakon Dahl, leder for Kitchen og Chief Comms for Publicis-byråene.

Kampanje.com har også omtalt denne saken

Relaterte nyheter